Spring naar inhoud

De organisatie

Hoe het begon

Sinds 1985

Gezinnen met een ziek kind of kind dat veel zorg nodig heeft, vinden een huiselijke en comfortabele plek in twaalf Ronald McDonald Huizen, twaalf Ronald McDonald Huiskamers en drie vakantiehuizen. Dat begon met één Huis in Amerika.

In 1974 doen ouders Fran en Fred Hill er alles aan om dicht bij hun zieke dochter Kim te blijven. Dat betekent dat ze eten uit snackautomaten en overnachten op ziekenhuisstoelen. Net als veel andere ouders. Dat kan anders, vinden Fred en Fran. Ook de kinderoncoloog in het ziekenhuis in Philadelphia, prof. Dr. Audrey Evans, droomt van een tijdelijk verblijf voor ouders dicht bij het ziekenhuis. Ze vinden elkaar én een sponsor: McDonald’s. In 1974 wordt het eerste Ronald McDonald Huis geopend in Philadelphia. 

Kinderkankerspecialist prof. dr. Tom Voûte brengt het idee van de Ronald McDonald Huizen mee uit Amerika naar Nederland en krijgt steun van McDonald’s Nederland. In 1985 opent prinses Margriet het Ronald McDonald Huis Emma Amsterdam, het eerste Ronald McDonald Huis in Nederland én Europa. Op 17 juni 1986 wordt stichting Ronald McDonald Kinderfonds opgericht.

Missie en visie

Het Ronald McDonald Kinderfonds heeft als Nederlandse afdeling van Ronald McDonald House Charities het doel om het welzijn van het zieke en zorgintensieve kind en zijn familie en naasten te bevorderen. Het Kinderfonds heeft een missie en visie:

Missie: waar staan we voor?  

De activiteiten van het Ronald McDonald Kinderfonds maken Family Centered Care  mogelijk. De invulling van Family Centered Care kan namelijk niet zonder de aandacht, liefde en nabijheid van de familie van het zieke en zorgintensieve kind. Nabijheid heeft een aantoonbaar positief effect op het fysieke en mentale welzijn van zowel het kind als de familie. Het Ronald McDonald Kinderfonds maakt de nabijheid van families bij zieke en zorgintensieve kinderen als geen ander mogelijk. 

Visie: waar gaan we voor?

Het Ronald McDonald Kinderfonds speelt een essentiële rol bij het bevorderen van het fysieke en mentale welzijn van zieke en zorgintensieve kinderen en hun families, door hen dicht bij elkaar te laten zijn.

Kernwaarden

Vanuit ons hart

Het Ronald McDonald Kinderfonds heeft vier kernwaarden. Het zijn de drijfveren van de organisatie. Ze laten zien waar de medewerkers en vrijwilligers van het Kinderfonds, de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen voor staan:  

Gastvrij

Medewerkers en vrijwilligers zorgen ervoor dat families zich thuis voelen in de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen. Medewerkers zijn respectvol en gaan zorgvuldig met elkaar om en respecteren iedere persoon zoals deze is.  

Verbindend

Medewerkers en vrijwilligers bieden een luisterend oor en tonen oprechte belangstelling voor wat gasten, collega’s en relaties beweegt. Zij voelen zich aan de organisatie verbonden en de organisatie streeft ernaar een lange termijn relatie met hen op te bouwen.

Kwaliteit gedreven

Medewerkers en vrijwilligers gaan voor de beste kwaliteit in dienstverlening en creëren daarmee een warme en veilige omgeving voor gasten. Gasten kunnen zich op de organisatie verlaten, en daardoor alle aandacht geven aan hun kind. Ook in de (fondsenwervende) evenementen legt het Ronald McDonald Kinderfonds de lat hoog en streeft ernaar verwachtingen te overtreffen. Iedereen die zich voor het Ronald McDonald Kinderfonds inzet, voelt zich serieus genomen, gewaardeerd en gezien.

Betrouwbaar

Bij het Ronald McDonald Kinderfonds hoort integer en betrouwbaar gedrag. Door inzichtelijk te maken waar de organisatie mee bezig is, hoe het geld besteed wordt. Dit wordt gezien als voorwaarde om personen en bedrijven sterk aan het Ronald McDonald Kinderfonds te binden.

Het Ronald McDonald Kinderfonds-netwerk

Het Ronald McDonald Kinderfonds is de Nederlandse afdeling van de internationale Ronald McDonald House Charities (RMHC). Het Kinderfonds en de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen werken samen als netwerk. Het Kinderfonds vormt de kennis- en serviceorganisatie van de Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen. 

Het Kinderfonds ziet toe op afspraken binnen het Ronald McDonald netwerk over governance en het voldoen aan de vereisten van de licentie. Het Kinderfonds vervult daarmee een coördinerende functie tussen moederorganisatie RMHC en de Ronald McDonald Huizen.

Door het bundelen van krachten wordt er zo efficiënt mogelijk gewerkt. Het Ronald McDonald Kinderfonds ondersteunt en adviseert het management van de lokale Huizen. De ondersteuning vindt onder andere plaats op het gebied van beleid, kennisdeling, ICT, HR, financiën, fondsenwerving en communicatie. De Huizen worden betrokken bij beleidsmatige zaken, bijvoorbeeld een gezamenlijk beleid op het gebied van dataveiligheid.

Ook het maximeren van financiële reserves, onderlinge solidariteit en de zittingsduur van bestuursleden wordt gezamenlijk besproken. Twee keer per jaar komen de voorzitters van de besturen samen tijdens de Vergadering van Voorzitters. Twee keer per jaar komen assistent-managers en managers samen in een landelijk overleg. Eén keer per jaar komen alle collega’s, zowel van de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen als van het Kinderfonds, samen tijdens de netwerkdag. 

Medewerkers en directie

Medewerkers

Het Ronald McDonald Kinderfonds bestond in 2021, naast de directie, uit vier teams: financiën, communicatie, fondsenwerving en diensten. Eind 2021 telde het Ronald McDonald Kinderfonds 25 betaalde medewerkers, waarvan 24 vrouwen en één man. Het betreft negen fulltimers en zestien parttimers. Totaal 20,28 fte. In 2021 zijn twee medewerkers uit dienst getreden en vijf nieuwe medewerkers in dienst getreden. Het percentage ziekteverzuim was 1,3%. Medewerkers van het Kinderfonds worden betaald volgens de salarisschalen van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Directie

De directie bestond in 2021 uit directeur/bestuurder mevrouw mr. R.G. Westerlaken- Loos en adjunct-directeur mevrouw drs. M.J. Noorlander.  

Overzicht hoofd- en nevenfuncties leden directie

Mr. R.G. Westerlaken-Loos  
Hoofdfunctie: directeur/bestuurder Ronald McDonald Kinderfonds  
Nevenfuncties:

  • Voorzitter Raad van Toezicht Kunst Centraal te Bunnik
  • Voorzitter Raad van Commissarissen Fundis te Gouda  
  • Lid Bestuur Stichting Beheer Belangen voormalig aandeelhouders GCN (Gasbedrijf Centraal Nederland)
  • Lid Raad van Toezicht CVO Rotterdam  

Drs. M.J. Noorlander
Hoofdfunctie: adjunct-directeur Ronald McDonald Kinderfonds  
Nevenfuncties: 

  • Penningmeester Big Brothers Big Sisters Utrecht 
  • Teammanager USV Hercules O15-1 
Bezoldigingsbeleid 

Over het salaris

De Raad van Toezicht stelt het bezoldigingsbeleid, de hoogte van de directiebeloning en de hoogte van andere bezoldigingscomponenten van de directeur/bestuurder vast. Dit beleid wordt jaarlijks geactualiseerd en getoetst. Bij de bepaling van het bezoldigingsbeleid en de vaststelling van de beloning volgt het Ronald McDonald Kinderfonds de Regeling beloning directeuren van goede doelen organisaties (zie goededoelennederland.nl). 

De regeling geeft aan de hand van zwaartecriteria een maximumnorm voor het jaarinkomen, op basis van een zogenaamde BSD-score (Basis Score van Directiefuncties). Toetsing van de functie directeur/bestuurder van het Ronald McDonald Kinderfonds leidde tot toekenning van 450 BSD-punten, waaraan een maximaal jaarinkomen van € 124.142 is verbonden. Het voor de toetsing, aan de geldende maxima, relevante werkelijke jaarinkomen van directeur/bestuurder R.G. Westerlaken-Loos bedroeg € 101.800. Dit is binnen de gestelde norm van de Regeling beloning directeuren van goededoelenorganisaties. 

Vrijwilligers

24/7 een luisterend oor

De Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen kunnen niet zonder betrokken vrijwilligers. Maar liefst 1.883 vrijwilligers stonden in 2021 klaar voor de gezinnen. Dag en nacht, 24/7, 365 dagen per jaar. Zij zorgen voor een schoon, fijn en welkom thuis, bieden een luisterend oor of een schouder om op te steunen. 

Vrijwilligerstevredenheids-onderzoek

Iedere vijf jaar vraagt het Ronald McDonald Kinderfonds naar de ervaringen van vrijwilligers. In het onderzoek van 2021 deelden 612 vrijwilligers hun feedback. Zij gaven aan hun werk voor de organisatie te waarderen met rapportcijfer van 8,2. Maar liefst 94% van de vrijwilligers onderschrijft de taken met plezier te doen. Het contact met de gezinnen noemen de vrijwilligers als het meest waardevol aan het vrijwilligerswerk, ook onder de lastige omstandigheden van afstand houden ten tijde van de pandemie. 

Project vrijwilliger van de toekomst 

Vrijwilligers zijn onmisbaar voor de organisatie. Nu en in de toekomst. Wel ontstaat er druk op de inzet van vrijwilligers. Enerzijds doordat er binnen het Kinderfonds nieuwe diensten voor ouders worden ontwikkeld om gezinnen te ondersteunen en daar meer vrijwilligers voor nodig zijn. Anderzijds doordat vrijwilligers steeds vaker kiezen voor een kortstondige of flexibele inzet voor een organisatie. Ook bestaat de wens om een divers profiel van vrijwilligers te interesseren voor de organisatie. Om een nog beter thuis voor iedereen te zijn. Een projectgroep bestaande uit vrijwilligers, ouders en medewerkers bracht onder leiding van een extern deskundige in kaart hoe het Kinderfonds op innovatieve manieren tegemoet kan komen aan veranderende behoeften bij vrijwilligers én van de organisatie. In 2022 worden de eerste twee initiatieven getest: het aantrekken van weekend- en zomervrijwilligers.

Integriteit

Een veilige werkomgeving voor iedereen, dat is essentieel. Het Ronald McDonald Kinderfonds streeft naar een betrouwbare, integere, veilige en respectvolle omgeving voor iedereen die zich voor het Kinderfonds inzet of ermee te maken heeft.

Integer gedrag

Het Kinderfonds heeft een Integriteitsbeleid voor medewerkers, vrijwilligers, gasten, sponsors en andere (zakelijke) relaties van het Kinderfonds, de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen. In het document ‘Gedragsregels integriteit’ zijn deze beleidsregels geformuleerd. Hierin staat duidelijk omschreven dat het Kinderfonds geen enkele vorm van grensoverschrijdend gedrag (zoals seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld, pesten op de werkvloer) en misstanden zoals fraude tolereert. 

Veilig melding maken

Het Kinderfonds hanteert een procedure voor het veilig en vertrouwelijk melden van grensoverschrijdend gedrag en/of misstanden. Het Kinderfonds vindt het van groot belang dat iedereen binnen de organisatie zich vrij voelt zaken te melden. Dit is binnen het Kinderfonds op een laagdrempelige, veilige en vertrouwelijke manier geregeld. De betrokkene kan in eerste instantie de externe vertrouwenspersoon anoniem benaderen voor advies en overleg. Daarna kan de betrokkene ervoor kiezen om tot een (externe) melding over te gaan. De wijze waarop deze melding wordt gedaan is vastgelegd in reglementen ‘Grensoverschrijdend gedrag en klokkenluidersregeling', gepubliceerd op de sites van het Kinderfonds, de Huizen en vakantiehuizen. Daarnaast zijn er flyers ‘Samen sterk voor een veilige en integere werkomgeving’ met alle benodigde informatie voor de medewerkers, vrijwilligers en gasten van het Kinderfonds, Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen. 

Door het creëren van een veilige omgeving wil het Kinderfonds bereiken dat vermoedens van integriteitsschendingen of misstanden op een veilige wijze kunnen worden gemeld. In 2021 zijn geen meldingen gedaan van grensoverschrijdend gedrag en/of misstanden.

Dappere gesprekken

Binnen de organisatie zijn handvatten aangereikt om moeilijke onderwerpen in gesprekken aan te snijden. Hiermee stimuleert het Kinderfonds haar medewerkers om in hun ogen lastige onderwerpen aan te kaarten. Medewerkers volgen trainingen om deze gesprekken te voeren.  

Op de agenda

Integriteit staat hoog op de agenda binnen het Kinderfonds. Integriteit is in 2021 binnen diverse gremia van het Kinderfonds besproken. Tijdens de risicomanagementdag met managers van de Huizen, tijdens een vergadering van voorzitters van de Huizen, en tijdens een vergadering van de Raad van Toezicht van het Kinderfonds. Zo is iedereen bij het Ronald McDonald netwerk op de hoogte van het integriteitsbeleid en wordt het onderwerp bespreekbaar gemaakt.

Meerjarenstrategie 2020 - 2023

2021 was het tweede jaar van de meerjarenstrategie 2020–2023. Voor de totstandkoming van de meerjarenstrategie zijn elf stakeholdergroepen geraadpleegd. 

Focus 

De focus de komende jaren is gericht op het anticiperen op ontwikkelingen in de zorg en in de samenleving, zodat het Ronald McDonald Kinderfonds een waardevolle rol blijft spelen voor families met een ziek of zorgintensief kind. Door hen zoveel mogelijk te ontlasten en samen te laten zijn. 

Drie strategische pijlers 

RMHC Global, moederorganisatie in de Verenigde Staten, heeft drie strategische pijlers geformuleerd als uitgangspunt voor alle Ronald McDonald organisaties wereldwijd. In Nederland zijn deze pijlers vertaald naar:

  1. De doelstelling verwezenlijken
  2. Versterken Ronald McDonald netwerk in Nederland
  3. Bouwen aan financieel en maatschappelijk draagvlak    

Pijler 1: doelstelling verwezenlijken

Om de doelstelling te verwezenlijken richt het Kinderfonds zich met name op de veranderende behoeften van ouders en hoe daarop kan worden ingespeeld: 

  • Uitbreiden, ombouwen of afbouwen van Ronald McDonald Huizen op basis van behoefte als gevolg van ontwikkelingen in de zorg.
    Update 2021:
    • Uitbreiding Ronald McDonald Huis Utrecht is in ontwikkeling.  
    • Samengaan Ronald McDonald Huizen Amsterdam op locatie Ronald McDonald Huis Emma Amsterdam in voorbereiding voor 2022.  

  • Kan het Ronald McDonald Kinderfonds haar doelstelling keeping families close nog verder verwezenlijken door ouders te ondersteunen na de opname in het ziekenhuis?   
    Update 2021: na interne inventarisatie is de conclusie dat ondersteuning thuis, nadat het kind is ontslagen uit het ziekenhuis, beter belegd is bij andere (zorg)organisaties zoals thuiszorg en maatschappelijk werk.

  • Een ouderadviesraad en kinderadviesraad instellen om de behoeften van ouders en kinderen structureel te monitoren. 
    Update 2021: in 2021 is een ouderadviesraad opgericht met een vertegenwoordiging uit alle Ronald McDonald Huizen en vakantiehuizen.  

  • Uitbreiden ondersteuning gezinnen met een zorgintensief kind door het aanbod van de vakantielocaties waar nodig uit te breiden. 
    Update 2021: in 2021 is het samengaan van de drie vakantiehuizen van het Ronald McDonald Kinderfonds (Boshuus, Hoeve en Kindervallei) in één stichting Ronald McDonald vakantiehuizen per 01-01-2022 voorbereid. Doel van het samengaan: door de krachten te bundelen willen de vakantiehuizen een efficiëntieslag maken en nog beter inspelen op de behoeften van families met een zorgintensief kind.  

  • Opzetten van een pilot voor het reserveren van kamers en waar mogelijk de bouw van studio’s/appartementen voor langverblijvers.   
    Update 2021: er zijn pilots voor het reserveren van kamers in Ronald McDonald Huizen Utrecht en Den Haag. 

  • Uitbreiden Ronald McDonald Huiskamers in academische ziekenhuizen (Rotterdam, Groningen, Maastricht, AMC) en waar nodig regionaal.   
    Update 2021: Ronald McDonald Huiskamers Enschede is geopend in Medisch Spectrum Twente. Er zijn nieuwe Huiskamers in ontwikkeling op de NICU in het Emma Kinderziekenhuis (2022), in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch (2023) en in het St. Franciscus Gasthuis in Rotterdam (2024).   

  • Extra service naar de kinderen, ouders, broertjes/zusjes en extra aandacht voor aanwezigheid Ronald McDonald Huiskamer in het ziekenhuis door uitbreiding van de inzet van vrijwilligers.  
    Update 2021: Ronald McDonald Huis Enschede biedt een ontbijtservice aan voor ouders. Er is een pilot opgezet met een Familietafel (mobiele tafel te installeren aan het bed van het zieke kind) in het Erasmus MC.  

  • Verder onderzoeken van vormen van opvang van broertjes en zusjes. 
    Update 2021: de randvoorwaarden zijn geïnventariseerd. Verder uitwerking op haalbaarheid in 2022.  

  • Het Ronald McDonald Kinderfonds profileert zich als partner in Family Centered Care en kan deze positie de komende jaren nog prominenter innemen door kennisplatform en verbinder te zijn op het gebied van Family Centered Care voor de ziekenhuizen. 
    Update 2021: zesde FCC-symposium georganiseerd, e-learningmodules aangeboden voor verplegend personeel, gesprekken met koplopers op het gebied van Family Centered Care gevoerd.

Pijler 2: versterken Ronald McDonald netwerk in Nederland

De focuspunten voor de komende drie jaar voor het verder versterken van de interne organisatie zijn:

  • Uitbreiden ondersteuning Kinderfonds aan Huizen op het gebied van HR- en facilitymanagement. 
    Update 2021:

    • Eerste online HR-bestuurdersbijeenkomst georganiseerd, waarbij bestuursleden van de Ronald McDonald Huizen met HR-portefeuille werden bijgepraat over HR-ontwikkelingen.

    • Vastgoed Management Tool in gebruik genomen om bouwtekeningen digitaal op te slaan en om de wet- en regelgeving over gebouwbeheer en installatietechniek te borgen. 

  • Cultuurprogramma: verdere inbedding van kernwaarden samen met cultuurambassadeurs via een jaarlijks thema en daarop afgestemde activiteiten. 
    Update 2021: twee activiteiten opgezet in het thema ‘kwaliteit gedreven’.  

  • Evaluatie van de organisatiestructuur: na bijna 35 jaar is het goed om te evalueren of de huidige structuur voldoet voor het verwezenlijken van de doelstellingen. 
    Update 2021: Dit punt wordt opgepakt in 2022.  

  • Samen met de Huizen ontwikkelen van nieuw aanbod voor vrijwilligers.    
    Update 2021: werkgroep met vertegenwoordigers van management en vrijwilligers heeft zich gebogen over het vraagstuk: vrijwilliger van de toekomst.  Hieruit worden twee nieuwe concepten ontwikkeld in 2022: weekendmanager en Summer Team. 

  • Verder ontwikkelen van een landelijk HR-beleid. 
    Update 2021: gezamenlijk HR-beleid in 2021 afgerond. 

  • Op het gebied van duurzaamheid ontwikkelt het Kinderfonds, in samenspraak met de Huizen, maatregelen om te komen tot meer inzicht in het verbruik van water en energie. 
    Update 2021: alle Huizen zijn voorzien van een regenton. Er zijn waterbesparende douchekoppen getest en in gebruik genomen. Advies over duurzaamheid binnen het Kinderfonds ontvangen van Young Professionals van de Hospitality Group. 

  • Intensivering en uitbouw van het gebruik van het CRM-systeem Salesforce voor marketing automation en het optimaliseren van financiële processen door de koppeling met financiële systemen. 
    Update 2021: voorbereiding koppeling Salesforce aan nieuw financieel administratiesysteem Visma.net  

  • Verder leren in ‘agile werken’ en gebruik van ICT ter ondersteuning.   
    Update 2021: verder werken met Microsoft Teams en backlogs. 

Pijler 3: bouwen aan financieel en maatschappelijk draagvlak

Om verder te bouwen aan financieel en maatschappelijk draagvlak zijn de komende drie jaar de focuspunten:   

  • HomeWalk: de wandelvariant van 24-uurs fondswervingsevents HomeRide en HomeRun. 
    Update 2021: de eerste HomeWalk heeft succesvol plaatsgevonden op 26 en 27 juni 2021. 

  • Focus op mogelijkheden nalatenschappen met gerichte campagnes. 
    Update 2021: video Nalatenschappen ontwikkeld met ambassadeur Robert ten Brink.  

  • Medewerkers-impactprogramma voor sponsors. Met name jongere medewerkers (millennials) willen een werkgever die impact maakt.   
    Update 2021: samen met Europese collega’s concept: 24 hours FUNdraising Challenge ontwikkeld. Verder uitwerking en uitrol in 2022.  

  • Onderzoeken of uitbreiding van de productverkoop (knuffels en varianten daarop) haalbaar is.
    Update 2021: in zomer 2021 webshop gelanceerd met nieuwe producten.  

  • Organisatie van een Family Event. Een jaarlijks terugkerend hip, muzikaal, familie-evenement of -festival. Perfecte match: van gezinnen voor gezinnen. Dit event zou in samenwerking met McDonald’s opgezet kunnen worden. 
    Update 2021: in verband met COVID uitgesteld. Verdere ontwikkeling in 2023.  

  • McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds kunnen nog meer halen uit de zichtbaarheid van hun samenwerking. 
    Update 2021: in juni 2021 is de donatiebutton op de bestelkiosks in de McDonald’s restaurants geïntroduceerd. Nieuwe McNificents-campagne in november 2021. 

  • Ook founding partner McDonald’s wil haar medewerkers meer betrekken.   
    Update 2021: nulmeting betrokkenheid McDonald’s crew bij Ronald McDonald Kinderfonds uitgevoerd. Aanbevelingen worden opgepakt in 2022.  

  • In de multiculturele samenleving liggen er kansen in meer diversiteit in het draagvlak van het Kinderfonds in de samenleving. Doel is meer diversiteit in de achterban: medewerkers, vrijwilligers, sponsors en donateurs. 
    Update 2021: awareness gecreëerd door externe sprekers over dit ontwerp uit te nodigen. Werkgroep Diversiteit en Inclusiviteit opgezet met duidelijke doelstellingen.

  • Groei bewerkstelligen in digitale fondsenwerving.
    Update 2021: 
    Wederom groei gerealiseerd in online fondsenwerving.

  • Toenemende rol van video. Het Kinderfonds wil de komende jaren meer ‘behind the scenes’-video’s maken, meer Instagram Stories plaatsen, meer persoonlijke videoboodschappen versturen, meer ruimte maken voor user generated content (content gemaakt door gasten) en meer engagement krijgen via social media. 
    Update 2021:
    In samenwerking met platform Kids & Kurken video’s geproduceerd en gelanceerd. Eigen videoproducties gecreëerd. Stories, reels en TikTok ingezet, content van gasten gepubliceerd. Videoboodschappen van ambassadeurs. 

  • Uitbreiding in samenwerking met vloggers/online influencers. 
    Update 2021: samenwerking met online influencers verder uitgebreid.   

Een vooruitblik op 2022

Ondanks het feit dat de eerste twee jaar van deze meerjarenstrategie gekleurd zijn voor de coronacrisis, zijn de meeste doelstellingen behaald. Ook is er in 2021 gestart met de voorbereiding van de nieuwe meerjarenstrategie voor 2023 – 2026 door het voeren van gesprekken met stakeholders.

De laatste nog te realiseren focuspunten van de huidige meerjarenstrategie voor 2022 zijn: 

  • Er zal naar verwachting een definitieve locatie komen voor de nieuwbouw van Huis Utrecht. Op basis hiervan worden vervolgstappen ten aanzien van de bouw en fondsenwerving verder uitgewerkt.
  • Sluiting Ronald McDonald Huis VUmc en start verbouwing Ronald McDonald Huis Emma Amsterdam.
  • Verdere uitwerking en inventarisatie voor mogelijkheden opvang broertjes en zusjes.
  • Evaluatie organisatiestructuur door werkgroep bestaand uit aantal voorzitters van de Ronald McDonald Huizen en directie Ronald McDonald Kinderfonds.
  • Uitwerking en uitrol European 24 hours FUNdraising Challenge voor bedrijven.
Versie:
v5.8.12

Met iWink Report maak je professionele online publicaties. Publicaties die je online, in print en als PDF-download kunt aanbieden.

En daarmee voldoe je direct aan de WCAG-wetgeving rond digitale toegankelijkheid.

Eenvoudig, veilig en efficiënt.

Meer over iWink Report